Vanliga frågor

Ett snabbt sätt att få svar på dina frågor

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss på FarmUp

För konsumenter
För producenter

Hämta upp på bestämd tid

I samband med att du väljer varor och genomför ett köp får du också välja en tid för upphämtning av varorna. Det är du som konsument som ansvarar för att vara där på utsatt tid. Producenterna riskerar att produkterna blir dåliga om du inte dyker upp! 

Stöd dina lokala producenter

Gör en insats för dina lokala producenter och ge det stöd de förtjänar. Sverige är ledande kring djurhållning och miljövänligt jordbruk, det tycker vi är värt att stödja! 

Träffa personen bakom din mat

Handla närproducerat mat direkt från den som producerat den och lär dig hur den bäst tillagas. 

Behöver jag en smarthphone för att handla?

Korta svaret är: ja!


I dagsläget fokuserar vi på att utveckla FarmUp som app för smartphone, och att göra den så bra och smidig som möjligt att använda. Vi har planer på att lägga till funktionalitet för att kunna handla på webben via datorn, men detta finns inte ännu. 

Hur behandlas mina kortuppgifter? Är det säkert?

I FarmUp använder vi oss av tjänsten Stripe för att hantera kortköp och betalningar till producenter. Stripe är en internationell betalningslösning som används av större företag, bl.a. Spotify, Amazon, Google, Uber m.fl.


Dina kortuppgifter hanteras enkrypterade av Stripe och ingenstans i processen har vi full tillgång till dessa uppgifter. Du har också kontrollen att ta bort ett kort när du vill, genom att "svepa" vänster på kortnummeret i appen. 

Professionell marknadsföring

Vi gör vårt yttersta för att marknadsföra och lyfta fram alla våra medlemmar i FarmUp - utan extra kostnad. 

REKO-ring - inga avgifter

Vi har gjort vårt allra yttersta för att hålla våra kostnader nere och för att ge er producenter så bra ersättning som möjligt. Därför kan du nu sälja med FarmUp utan att vi tar någon provision, där vi tar konceptet till nästa nivå!

Helt gratis att bli medlem

Det kostar ingenting att ansluta sig till FarmUp och det kommer alltid vara gratis att bli medlem.

Hur hanterar jag bokföringen med FarmUp?

I slutet av varje månad genereras en försäljningsrapport som också är ett fullständigt underlag. Försäljningsrapporten skickas automatiskt till den mail du angav när du skapade ditt konto. Du kan också manuellt begära en rapport under fliken "statistik" i appen FarmUp för Företag, där du också kan välja tidsperiod för försäljningen.

När får jag betalt för min försäljning?

Din månadsförsäljning skickas ut i en klumpsumma i början av varje månad. Pengarna bör finnas på ditt valda konto den 15:e nästa månad, men det kan skilja några dagar i enstaka fall. 


Exempel:

Under 1 - 31 januari har du sålt för 10 000kr. Försäljningsrapporten skickas till din mail den 1:a februari. Dina pengar bör finnas på ditt konto den 15:e februari.

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Mer information Ok!